annemiekdeurloo.reismee.nl

great ocean road

Alweer een verhaal?! Ja ik ben gister op een dag tour geweest over de great ocean road en wat ik nu toch allemaal weer beleefd heb! Gewoon geweldig.

Om 7 uur sochtends werden we bij ons hostel (discovery hostel, melbourne) opgehaald, daarna nog een paar andere mensen ophalen en dan op naar de great oceam road!! Eindelijk bij de weg aangekomen (die weg is echt super groot!) Stopte we om mooie foto's te maken van gebergte en natuurlijk van de mooie zee en stranden!! We reden langs de surf coast.. en wat een ontzettende moie golven waren daar! Op de volgende stop waren we bij een soort kleine camping.. en ik zag een klein leuk zwart wit vogeltje op een paal en hij was echt heel schattig maar,, verder op zater echte papegaaien! Blauw met rood en geel met groene papegaaien heel erg mooi (heel veel foto's gemaakt dus!) We kregen vogel zaad zodat we de papegaaien konden voeren. De papegaaien kwamen op me hand, arm schouder en hoofd zitten het was echt een super ervaring (helaas beet er 1 op het laatst nog even in mijn oor). De tourgids fluisterde aan onze groep dat er een koala vlak bij degrond zat en we liepen met hem mee om te kijken. De koala zat een meter van de vloer af.. (wat stinkt zoon beestje zeg!) Even later klom hij 2 meter hoger de boom in maar het was het zeker waard om dat te zien!

Later zijn we gaan lunchen bij een restaurantje om vervolgens de tour weer verder te maken. We gingen naar een regenwoud. In het regenwoud zijn heel veel bomen met grote gaten aan de onderkant zodat andere planten en bomen er door heen kunnen groeien..(Heel apart.) In het regenwoud kun je ook vlees etende slakken tegen komen, die zijn zwart. Helaas zijn wij die niet tegen gekomen. Na het regenwoud zijn we door gegaan naar de 12 apostelen. Naar mijn idee was het niet heel bijzonder, het was wel mooi maar naar 5 mimutem heb je het eel gezien. Toen ik terug liep van de 12 apostelen naar de bus kwam er een bruin/zwarte slang voorbij (een baby) ik heb foto's van hem gemaakt en aan de tourgids gevraagd wat voor slang dat was.. hij vertelde mij dat als het een bruine was hij op de 2e plek stond van gevaarlijkste slangen en als hij zwart was dat hij in de top 10 gevaarlijkste slangen zat. Dus ik zei gelukkig was hij niet heel groot.. waarop de tourgids reageerde dat de baby's gevaarlijker zijn omdat die harder door je huid heenbijten en niet meer kunnen los laten.. je heb 3 kwartier tot uur voor je dood gaat als je door zoon slang gebeten word... (wel spannend dat je hem dan zo in het wild tegen komt.) Na de 12 apostelen zijn we een klein stukje verder gereden waar we een stuk naarbeneden moesten lopen naar een heel mooi strand tussen de bergen. Aan de bergen hingen allemaal druipstenen (erg mooi).

Na deze ontzettende lange dag zijn we dan eindelijk rond 10 uur half 11 terug gekomen in ons hostel en gelijk ons bedje in gedoken!

Dit was weer een leuk verhaaltje wat ik graag wilde delen met jullie

groetjes annemiek

Reacties

Reacties

Marjolein

Nu nog spinnen en een kangoeroe en dan heb je alle dieren weer gezien :)

Heel leuk! Ben benieuwd naar de foto's!

Angelique

Ha meid, leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ger en ik zijn nog aan het verzinnen naar welk ver land we over twee jaar willen gaan (25 jaar getrouwd) en Australie blijft bij mij nog steeds op het lijstje staan. Nu Ger nog overhalen..... Maar door jouw foto's zegt hij nu toch ook dat het erg mooi is. We blijven je volgen!
Groetjes, xxx

eef

Echt bizar al die dieren in het wild, maar echt super gaaf!! veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de foto's!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active