annemiekdeurloo.reismee.nl

Coffs Harbour

Als allereerst wil ik zeggen dat ik erg traag ben met de foto's maar.. ze komen er echt aan hoor!!! Coffs Harbour is een klein stadje tussen Sydney en Brisbane. Mijn eerste dag heb ik gelijk kennis gemaakt met enorm veel mensen en ook Aimee(waar ik nu ook mee verder reis). Op mijn 2e dag ben ik gaan paardrijden door een regenwoud.. echt heel erg mooi!! Super leuk ook (niet verwacht dat ik zou gaan paardrijden hier in Australie). Het regenwoud was super mooi en heel apart om dat te zien en op een paard te zitten. Paardrijden was heel spannend in het begin maarDawnson (het paard waar ik op zat) was erg lief en ook een beetje sloom haha. Na het paardrijden zijn we gaan pedelboarde over de revier tegenover het hostel.heel mooi natuurgebied bij het hostel (eigelijk was heel Coffs Harbour mooi en leuk). De volgende dag hebben we een auto gehuurd, en raad is wie er ging rijden?,, jaa, ik,ik ben gaan auto rijden naar de super mooie waterval. We zijn naar dangerfalls geweest een nationaal park waar je kan zwemmen bij een super mooie waterval. Na het zwemmen bij de waterval zijn we door gegaan naar een hele heldere revier waar we in gingen zwemmen en na deze revier weer naar een andere waar je echt de vissen zag zwemmen (echt heel erg mooi). Op de volgende dag was het helaas heel regen achtig maar het positieve is dat we bord en kaart spellen gingen spelen(en zo leer je ook weer heel veel mensen kennen).

Op zondag ben ik gaan duiken (eindelijk) we gingen met de boot naar een solitary island en daar hebben we 2 duiken gemaakt. duik 1 gingen we 27meter diep om grey nurse sharks te spotten.. en ja joor een sruk of 10 gezien, ze zijn erg groot en ik vond het wel een beetje eng.. mijn eerste keer met echte haaien gedoken (echt super cool). Natuurlijk hebben we nog veel meer mooie vissen gezien en in het bijzonder ook nog een spotted wobbogong (ook een groote beesie). De 2e duik ben ik tot 20 meter diep geweest maar bleef wel 65minuten onderwater. We hadden hier weer een wobbogong gezien en heel veel gekleurde visjes en hier in het bijzonder een zeeschildpad, ik schat dat hij ongeveer een halve meter wat van kop tot staart. (echt schattig.) Ik heb mijn duiken gedaan met de Padi dive centre JETTYDIVE. Echt hele lieve en zorgzame mensen echt een top dive centre!

Ik heb nu Sydney en Melbourne gezien maar ik vind een stadje als Coffs Harbour echt veel en veel leuker dan die grote steden.

Dit was weer een verhaaltje over Coffs Harbour. Ik zal zo snel mogelink alle foto's plaatsen!!

Groetjes Annemiek

great ocean road

Alweer een verhaal?! Ja ik ben gister op een dag tour geweest over de great ocean road en wat ik nu toch allemaal weer beleefd heb! Gewoon geweldig.

Om 7 uur sochtends werden we bij ons hostel (discovery hostel, melbourne) opgehaald, daarna nog een paar andere mensen ophalen en dan op naar de great oceam road!! Eindelijk bij de weg aangekomen (die weg is echt super groot!) Stopte we om mooie foto's te maken van gebergte en natuurlijk van de mooie zee en stranden!! We reden langs de surf coast.. en wat een ontzettende moie golven waren daar! Op de volgende stop waren we bij een soort kleine camping.. en ik zag een klein leuk zwart wit vogeltje op een paal en hij was echt heel schattig maar,, verder op zater echte papegaaien! Blauw met rood en geel met groene papegaaien heel erg mooi (heel veel foto's gemaakt dus!) We kregen vogel zaad zodat we de papegaaien konden voeren. De papegaaien kwamen op me hand, arm schouder en hoofd zitten het was echt een super ervaring (helaas beet er 1 op het laatst nog even in mijn oor). De tourgids fluisterde aan onze groep dat er een koala vlak bij degrond zat en we liepen met hem mee om te kijken. De koala zat een meter van de vloer af.. (wat stinkt zoon beestje zeg!) Even later klom hij 2 meter hoger de boom in maar het was het zeker waard om dat te zien!

Later zijn we gaan lunchen bij een restaurantje om vervolgens de tour weer verder te maken. We gingen naar een regenwoud. In het regenwoud zijn heel veel bomen met grote gaten aan de onderkant zodat andere planten en bomen er door heen kunnen groeien..(Heel apart.) In het regenwoud kun je ook vlees etende slakken tegen komen, die zijn zwart. Helaas zijn wij die niet tegen gekomen. Na het regenwoud zijn we door gegaan naar de 12 apostelen. Naar mijn idee was het niet heel bijzonder, het was wel mooi maar naar 5 mimutem heb je het eel gezien. Toen ik terug liep van de 12 apostelen naar de bus kwam er een bruin/zwarte slang voorbij (een baby) ik heb foto's van hem gemaakt en aan de tourgids gevraagd wat voor slang dat was.. hij vertelde mij dat als het een bruine was hij op de 2e plek stond van gevaarlijkste slangen en als hij zwart was dat hij in de top 10 gevaarlijkste slangen zat. Dus ik zei gelukkig was hij niet heel groot.. waarop de tourgids reageerde dat de baby's gevaarlijker zijn omdat die harder door je huid heenbijten en niet meer kunnen los laten.. je heb 3 kwartier tot uur voor je dood gaat als je door zoon slang gebeten word... (wel spannend dat je hem dan zo in het wild tegen komt.) Na de 12 apostelen zijn we een klein stukje verder gereden waar we een stuk naarbeneden moesten lopen naar een heel mooi strand tussen de bergen. Aan de bergen hingen allemaal druipstenen (erg mooi).

Na deze ontzettende lange dag zijn we dan eindelijk rond 10 uur half 11 terug gekomen in ons hostel en gelijk ons bedje in gedoken!

Dit was weer een leuk verhaaltje wat ik graag wilde delen met jullie

groetjes annemiek

1000 steps - kokoda memorial walk

Al een tijdje niks meer laten horen.. ik ben inmiddels in Melbourne voor een weekje en heb gister toch een ontzettende leuke dag gehad!! Ik ben met de metro naar upper ferntree gully p gegaan, daar moest ik een klein stukje lopen en kwam ik aan bij het beroemde (vooral onder de trailrunners erg populair) 1000 steps. 1000 steps is een natuur gebied en de naam zegt het al 1 van de paden heeft 1000 tredens tot boven aan de berg! Helaas voor mij was dat pad gesloten... wel waren de andere 2 paden open (living bush nature walk en lyrebird walk). Ik ben begonnen met de lyrebird walk.. dit blijkt de zwaarste te zijn van de 3 routes.. ik zag een aantal mensen hardlopen naar boven en naar beneden.. ik dacht.. dit moet ik ook doen (echt ongeloofelijk zwaar) ik heb sommige stukken hargelopen en sommige stukken gewandeld (natuurlijk wilde ik afentoe wat foto's maken). Deze route was in totaal 3km lang. Na dat ik eindelijk weer beneden was begon ik aan de living bush nature walk, een hele aparte en ook zware route, maar wel heel veel moois gezien! Ik zag een aantal blauw met rode papegaaien, erg mooi!!! Deze route was ook 3 km. Erg leuk die naam trouwens living bush.. de bomen stonden alle kanten op en 1 keer moest ik kruipen onder een boom door die het pad blokkeerde.

De foto's staan er al op dus neem maar snel een kijkje!!

Dit was mijn verhaaltje over de 1000 steps van kokoda memorial walk, dus ga je ooit naar melbourn en eil je een uitdaging?! Zeker dit doen!?

Groetjes annemiek

weekje surfcamp australia

Mijn weekje surfcamp: maandag: we werden al om 9 uur opgehaald bij ons hostel dat betekend.. vroeg uit de veren haha.. na dik 2 uur rijden kwamen we aan op een camping, op die campinp was het kamp waar wij sliepen en moesten eten, 5 a 10 minuten lopen naar het strand.. we kwamen aan en begonnen gelijk met een lunch (heerlijk want ik had al zoon honger) na de lunch moest de groep waar ik in zat al gelijk een wetsuit aantrekken om onze eerste les te gaan beginnen. Op naar het strand!! Wauww gelijk de eerste les al op mijn board kunnen staan dat was echt super vet!! Dinsdag: om 7 uur al ontbijten en gelijk om 8 het water in! Ook leerde we een aantal theorie dingentjes over het surfen.. na de de les van 2 uur lang gingen we lunchen en na de lunch gingen we gelijk surfen.. na die 2e les was iedereen wel heel erg moe er gingen een hoop mensen naar bed en gek genoeg had ik zin om te gaan hardlopen.. voor het avond eten een half uurtje hardgelopen door het kleine dorpje aan de overkant van de weg. Woensdag: om 9 uur ontbijten en gelijk erna het water in. Er stond bijna geen wind en we hadden dus maar weinig golven.. iedereen maar wachten en als er dan een goede golf kwam pakte iedereen dezelfde.. dit was bij beide lessen van deze dag zo.. donderdag: weer om 7 uur ontbijten.. het water in.. wat waren de golven perfect! Veel geleerd ik heb wownsdag bij de goede golven die kwamen de draai geoefend en donderdag ging het erg gemakkelijk.. donderdag middag stond er heel veel wind waardoor heel veel mensen stopte met surfen ik ben samen met een deens meisje door gegaan na onze 2 uur moesten we stoppen en kwam de 2e groep.. het deense meisje en ik vroegen of wij met de 2e groep mee mochten surfen omdat zij toch ook maar met zijn 5e waren, gelukkig voor ons mocht dat.. koste erg veel energie maar het was het zeker waard echt super leuk! Vrijdag.. alweer onze laatste les.. moesten gek gekleed komen (ik had niet veelckleding bij me) dus ik had maar een badmuts op me hoofd gezet samen met Lindy (dieikcheb leren kennen op surfcamp). de golven waren perfect maar mijn lichaam was helemaal op door die donderdag.. surfen is echt heel leuk en daarom ga ik zondag een surfboard huren en lekker surfen (hoop dat het weer mee zit).

Dit was mijn verhaaltje over surfcamp.. ik verstrek maandag avond naar melbourne en ook daar zal ik genoeg beleven.. ik laat snel weer wat weten!

Groetjes annemiek

wandelen door sydney

Gister wel 4 uur lang gewandeld! En het was super.. het was zwaar met al die heuvels en trappen maar het was het dubbel en dwars waard. Mooie fotos kunnen maken en heb nu het Opera house van echt alle kanten gezien. Ben met mijn wandeling begonnen met het doel om naar de markt te gaan op oxfordstreet.. ik was verward met liverpoolstreet dus ik dacht.. laat die markt maar zitten ik ga lekker het hydepark in. (het lijkt net alsof ik in Londen ben maar nee ik ben echt nog steeds in Sydney.) na hyde park volgde het volgende park en het volgende park uit eindelijk kwam ik terecht bij een haven met heel veel luxe prive boten en lang de haven waren heel veel mensen aan het hardlopen. Dus ik dacht vast een mooie route, en ik ben op mijn slippertjes verder gaan wandelen trap op, trap af, en door... later kwam ik bij een straatje langs het water waar je een heel mooi uitzicht had op het Opera house, gelijk foto's gemaakt natuurlijk, en weer door gewandeld afentoe wat water gedronken en even stoppen omdat mensen vroegen of ik foto's wilde maken van hun met het Opera house. Na een stukje lopen kwam ik weer in het park en ben ik visjes gaan kijken bij het water. Later dacht ik.. ik heb nog een voucher voor het beklimmen van 200tredens in het pylon van the harbour bridge. Vervolgens ben ik naar de harbourbridge toe gelopen. Ik moet wel naar boven dus het was een hele toch uit eindelijk aan gekomen bij de pylon en kon ik naar boven dus de 200 treden beklimmen. Gelukkig was dat de moeite waard want wat een ontzettend mooi uitzicht had je daar zeg (fotos volgen) na het beklimmen van de treden ben ik terug gelopen naar het hostel om optijd te zijn voor het avond eten. Vandaag voel ik me kuiten wel hoor.

Dit was weer een leuk verhaaltje om met jullie te delen..

Groetjes

Zon, Zee, Strand

Op zaterdag 21 feb. ben ik naar het beroemde Bondi Beach gegaan om eens een kijkje te nemen (een echte aanrader) het is een leuk druk strand, wel heel toeristisch, maar mooie golven met veel surfers en surfsters. (dus als je kan surfen zeker naar toe gaan.) Ook de boulevard is erg leuk om te zien allemaal winkeltjes van die typische surf winkeltjes en merken. (Helaas is alles wel prijzig hier.)

Op zondag 22 feb. ging ik met de Ferry zoon 20 min. naar een ander strand. (op zondagen kost het openbaar vervoer in NSW 1 malig 2,50 dus kan je heel voordelig overal heen.) het strand was erg rustig terwijl het weer veel beter was dan zaterdag. dit strandje zitten veel minder toeristen en er is ook niet echt een boulevard met winkels (wel erg mooi als je van de natuurhoud). je kan wel veel watersporten beoefenen, behalve surfen er zijn daar geen golven.

Vandaagga ik niet veel bijzonders doen alhoewel ik eens opzoek ga naar winkelstraten wat betaalbaar is (alles is hier echt super duur!).

Op 2 maart ga ik naar een surfcamp voor 5 dagen en zal ik dus geen blog schrijven maar als ik terug ben van het camp zeker wel. vandaag hoorde ik dat het heel erg vermoeiend was maar wel de moeite waard! Ik ben benieuwd!!

groetjes!!!!!!

Eerste dagje Sydney

Gister ochtend aangekomen in Sydney (natuurlijk super moe van al dat gereis) zijn we eindelijk in het WAKE UP hostel. onze backpackers opgeborgen ons opgefrist en maar gelijk de stad in gegaan. Vanaf het hostel is het ongeveer een half uur lopen naar Opera House (het beroemde gebouw) echt geweldig super mooi! alhoewel ik zeker weet dat het vanaf het water nog veel mooier is. van af de locatie waar ik was kon ik ook hele mooie foto's maken van de Harbour Bridge. ook de route er naartoe was erg leuk je ziet super veel (soms weet je gewoon niet waar je moet kijken). ik ben door 2 parken gaan wandelen die super mooi waren met mooie bomen leuke dieren en allemaal soorten mensen. savonds terug in het hostel heb ik zelf gekookt in de gezamelijke keuken (wel even wennen alles is heel anders dan thuis). om snel van je jetlag aftekomen mag je niet gaan slapen overdag of vroeg op de avond dus..... ik moest tot 10 uur opblijven (heel moeilijk). ik ben savonds naar de bar beneden het hostel gegaan om daar te poolen (een echte pool competitie) Helaas was ik niet zo goed en lag ik er na 4 rondes uit.
Vandaag veel informatie gekregen over allemaal activiteiten. dus ik heb gelijk het surfcamp geboekt dat houd in.. 5 dagen lang 2 lessen van 2 uur incl eten drinken en overnachtingen, dit word super spannend!!
ik hou jullie op de hoogte!!

groetjessss

Hallo Singapore

16 feb zijn we vertrokken van Amsterdam naar Dubai en gelijk door naar Singapore. Toen wij aan kwamen in Singapore zijn we van het vliegveld gelijk naar het hotel gebracht, vervolgens zijn we met de hele groep naar Chinatown gegaan om gezellig wat te gaan drinken. rond 2 uur snachts (in nederlands rond 8 uur savonds) ben ik naar bed gegaan om de volgende ochtend optijd te gaan ontbijten. na het ontbijt gingen we de stad in voor een stadstour. de tour was erg leuk (jammer maar helaas wel veel in de bus gezeten). we gingen naar een natuur park met mooie vlinders, enge spinnen en leuke schattige eekhoorntjes. we hebben veel geleerd over de stad en de cultuur wat altijd erg interesant isvan een stad. We zijn als laatst van de tour naar Indiatown geweest (daar kun je erg lekker eten) leuk stadje om te zien het is klein want 7% vanSingaporekomen oorspronkelijk uitIndia.Singapore is zekere een leuke stad om eens te kijekn (ik raad het zeker aan als stopover als je naar een verder land gaat) Singapore is klein dus na een paar dagen heb je de hele stad/land gezien.
Momenteel ben ik op het vliegveld om straks rond 8 uur het vliegtuig in te stappen richting Sydney (SPANNEND!).

Ik laat snel meer horen en zal enkele foto's binnenkort posten.

Groetjes Annemiek (uit Singapore)